Actueel / Overheid

Whitepaper ‘Klantgerichte dienstverlening’

04-03-2025 < 1 minuutMyrna van Dongen

Wij geloven dat de behoeften van klanten centraal moeten staan in de dienstverlening van zorgorganisaties, uitvoeringsorganisaties van de overheid, gemeenten en onderwijsinstanties. Organisaties die goed zicht hebben op wat voor studenten, inwoners, burgers en patiënten, cliënten belangrijk is, zijn beter in staat om efficiënt en effectief te werken.

Door de Kinderopvangtoeslagaffaire en de Groninger gaswinning zijn we bovendien geconfronteerd met de gevolgen van systeemdenken; hersteloperaties zijn zeer kostbaar, tijdrovend en het vertrouwen in de overheid is sterk gedaald.

We zien dan ook een trend naar meer maatwerk en meer regie bij het publiek. Er worden flinke stappen gezet om beter aan te sluiten bij de wensen en behoeften van iedereen in Nederland die gebruikmaakt van publieke dienstverlening.

Tegelijkertijd zien we ook dat verouderde IT-systemen, een gap tussen beleid en uitvoering, de vergrijzing, de krapte op de arbeidsmarkt en enorm complexe wet- en regelgeving belemmerende uitdagingen zijn in de zorg, het onderwijs en de overheid.

Hoe zorg je voor vooruitgangskracht in de dienstverlening? Onze aanpak bestaat uit vier bouwblokken die publieke organisaties ondersteunen bij het verbeteren van hun dienstverlening en het creëren van een duurzame verandering.​ In deze whitepaper leggen we uit wat deze bouwblokken inhouden en hoe we ze inzetten, afhankelijk van de situatie binnen de organisatie.

Klantgerichte dienstverlening

Vier bouwblokken helpen organisaties om klantgerichte dienstverlening te verbeteren en continu te optimaliseren. In deze whitepaper lees je wat de bouwblokken inhouden en hoe we ze inzetten, afhankelijk van de situatie binnen de organisatie, om doelgericht en efficiënt te werk te gaan en snel resultaat te bereiken.

Klantgerichte dienstverlening

Wil je onze nieuwsbrief ontvangen?
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Verder praten?

Wil je verder praten naar aanleiding van het lezen van de whitepaper over klantgerichte dienstverlening? Neem dan contact op met Myrna van Dongen.

Meer lezen?

Lees meer over klantgerichte dienstverlening.

Bekijk alle artikelen
Artikel

Klantgedreven dienstverlening in de gemeente van Morgen

28-08-2019 10 minuten
Lees meer
Artikel

Klantreizen en Lean: vrienden of vijanden?

11-04-2019 2 minuten
Lees meer
Artikel

Zes handvatten om het meeste uit je klantreis te halen

27-09-2024 6 minuten
Lees meer
Artikel

Betere dienstverlening door leren van klanten: 7 lessen voor gemeenten

26-10-2021 5 minuten
Lees meer