Actueel

Lean maakt groot verschil bij Haagse Hogeschool

16-10-2018 < 1 minuutDennis Went

‘Van vijand naar klant’

Het faculteitsbureau van TIS, onderdeel van de Haagse Hogeschool, volgde dit voorjaar een Kaizen-traject en pakte knelpunten uit de praktijk beet. De deelnemers roemen de energie en praktische toepasbaarheid van de sessies. Bekijk de video-impressie!

Lean maakt een groot verschil bij de Haagse Hogeschool

In het faculteitsbureau werken ongeveer 30 medewerkers. Zij ondersteunen het onderwijs en onderzoek in de faculteit. Sinds dit voorjaar doen ze dat nog beter en nog meer gedreven.

Het team volgde dit voorjaar een Kaizen-traject en pakte knelpunten uit de praktijk beet. “Alles wat we deden was direct in de praktijk toepasbaar. Onze klanten hadden er meteen wat aan.” De manager stelt dat de grootste verandering zit in hoe het team nu naar de organisatie, en hun plek daarbinnen, kijkt: “Wij zijn de mensen om ons heen gaan zien als klant. ‘Van vijand naar klant’, zou je kunnen zeggen. De veranderingen die we nu doorvoeren, zijn sneller en krachtiger, want ze komen uit het team en niet meer van bovenaf.”

Het enthousiasme over Lean groeide onder de deelnemers. Een aantal wil meer en gaat nog dit najaar op voor de Green Belt training: “Het was voor mij echt een verrassing dat je in zo’n korte tijd zo veel voor elkaar kan krijgen. We hebben veel verbeterd en onze blik op ons werk is veel breder.”

Meer weten?
Wil je jouw team ook versterken en kennis laten maken met de Continu Verbeteren-aanpak en Kaizen? Neem contact op met Koen Janmaat.

Lees meer over Lean