Deze website maakt gebruik van cookies melding sluiten
Overheid

KING en Morgens werken aan klantgedreven gemeenten

De maatschappij is gewend aan snelle en gebruiksvriendelijke (digitale) dienstverlening van bijvoorbeeld CoolBlue, Bol.com en Knab. Ook gemeenten willen hun inwoners en ondernemers dienstverlening bieden met dit kwaliteitsniveau.

Kwaliteitsinstituut Nederlandse Gemeenten (KING)
Het Kenniscentrum Dienstverlening van KING helpt gemeenten concreet bij het verbeteren van hun dienstverleningsprocessen. Dat doet het door gemeenten te helpen zich te richten op de behoeften van mensen in plaats van de systeemwereld van gemeenten.

Klantreizen
Sinds 2016 ondersteunt Morgens KING bij het helpen van gemeenten. De vraag is nu een leermodule Klantreizen te ontwikkelen én deze uit te voeren. Door een deel van de opleiding digitaal aan te bieden, kunnen deelnemers starten met de opleiding op het moment dat zij dat willen en is deze bovendien beter schaalbaar dan traditionele klassikale sessies.

Morgens heeft kennis en ervaring ingebracht bij het ontwikkelen van de online leeromgeving. Naast het digitale deel van de opleiding zijn er ook workshops. Ook hebben we voor KING een bijdrage geleverd aan een pilot waarbij we de klantreismethodiek toepasten op schuldhulpverlening.

Resultaten
Na het vastleggen, beschrijven en digitaliseren van de methode Klantreizen, hebben binnen enkele maanden 80 gemeenten zich ingeschreven voor de leermodule. Inmiddels bereiken we met de leermodule ongeveer 150 ambtenaren.

Lees meer over hoe Morgens KING helpt met klantgedreven dienstverlening, of bekijk andere klantcases!

Ontvang gratis inspiratie, kennis en updates! Schrijf je in op onze nieuwsbrief & ontvang Morgens Magazine gratis in je mailbox.