Deze website maakt gebruik van cookies melding sluiten

Digitale Vooruitgangskracht

Nieuwe technologieën hebben ons leven in de afgelopen tien jaar drastisch veranderd. Thuis zijn we gewend veel, zo niet alles, digitaal te doen. Voor veel organisaties is de stap naar digitaal werken vaak nog groot. De maatschappij vraagt organisaties deze stap te maken, anders missen ze de slag. Reisorganisaties, platenhandels en boekhandels hebben dit al gemerkt.

De klant vraagt om snel en direct contact, de patiënt om inzage in eigen gegevens. De overheid wil haar zaken met de burger digitaal afhandelen. Digitaliseren is ook nodig vanuit het oogpunt van besparingen of door het samenwerken in ketens. Het invoeren van digitalisering is veel meer dan het regelen van de techniek. Morgens helpt digitalisering om te zetten in vooruitgangskracht.

digitalisering

Wat levert digitalisering op?

Een juiste wijze van invoering van digitalisering levert concrete resultaten en vooruitgangskracht: 

  • Tevreden klanten: verbeterde toegankelijkheid, snellere service en meer inzicht (transparantie) in voortgang eigen zaken;
  • Betere samenwerking: zowel binnen als tussen teams, maar ook door organisaties in ketens met elkaar te verbinden. Dit komt door optimale aansluiting tussen processen en digitale ondersteuning, en doordat informatie uit dossiers voor iedereen direct toegankelijk is;
  • Werkplezier: minder invoerwerk, eenvoudiger regie op je werk, kortere doorlooptijden, overal (ook thuis!) kunnen werken (plaatsonafhankelijk), altijd toegang tot je dossiers (tijdonafhankelijk);
  • Efficiency: vermindering administratieve taken en transport van papier;
  • Besparingen: kleinere kantoren, geen opslag papier.

Onze aanpak voor digitale vooruitgangskracht

Het belangrijkste van digitalisering is dat het meerwaarde biedt voor de klanten en de medewerkers. Onze aanpak typeert zich door een focus op wat zij nodig hebben. We betrekken actief de medewerkers om te komen tot optimale digitale processen die afgestemd zijn op hun behoeften. We werken met hen aan het gedrag dat nodig is om effectief digitaal te werken, waarbij we ook aandacht besteden aan sturing in digitale processen. Daarnaast is het van belang om de time-to-market met digitalisering kort te houden. We maken gebruik van scrum als ontwikkelmethodiek, waarbij in alle projectonderdelen (dus niet alleen de ICT) in korte sprints en in pilots wordt uitgevonden wat werkt. Dat alles zorgt voor digitale vooruitgangskracht van de organisatie.

Onze digitaliseringsdiensten

Onze ervaring in digitalisering is breed, waardoor we op alle vlakken en integraal digitaliseringsprogramma’s kunnen ondersteunen. Wat we daarin meebrengen is:

  • Advies over het inrichten van digitalisering: digitale duurzaamheid, substitutie, digitale dossiervorming, digitaal archief, security issues, elektronische handtekening, digitaal vergaderen;
  • Herinrichten van (digitale) processen met behulp van Lean en inrichten van operationeel management; 
  • Managen van de Implementatie van de digitalisering: een implementatieaanpak om systemen beheerst in gebruik te nemen, fasering, trainingen, etc.;
  • Ontwerpen en uitvoeren veranderaanpak digitaal werken of Het Nieuwe Werken: gedrag om digitaal (samen) te werken, sociale cohesie, persoonlijk leiderschap;
  • Managen van het totale programma of project om het geheel tijdig en binnen budget in gebruik te nemen.

Kortom: een totaalaanpak om het volledige potentieel van digitalisering in de organisatie te kunnen benutten.

Waar hebben we digitale vooruitgangskracht gebracht?

Waar hebben we digitale vooruitgangskracht gebracht?

Meer weten over onze aanpak op het gebied van Digitalisering? Bel of mail Mark Elstgeest, partner van Morgens:  071 3313 640, elstgeest@morgens.nl.

Ontvang gratis inspiratie, kennis en updates! Schrijf je in op onze nieuwsbrief & ontvang Morgens Magazine gratis in je mailbox.